Навесні 2012 року наш уряд порадував усіх власників маломірних веслувальних плав-засобів постановою, якою відмінялося обов'язкове повідомлення прикордонної служби при виході на каяку (байдарці або каное) в море.

Цією весною любителів веслування і водного туризму порадували ще більше - нарешті скасована реєстрація каяків, байдарок і каное!

Постанова про відміну реєстрації була прийнята 29 лютого 2012 р. і набула чинності з 07 березня 2012 року.

Назва цього довгоочікуваного для усіх нас документу як завжди непоказна… Постанова Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. № 157 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 вересня 1997 р. № 1069 та від 8 червня 1998 р. № 814»

Але цей казенний документ містить в собі такі важливі і такі довгоочікувані для усіх нас рядки:

Підпункт 2 пункти 2 Постанови № 157 свідчить наступне:

2. У постанові Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 р. № 814:

2) у Положенні про Регістр судноплавства України, затвердженому зазначеною постановою:

абзац п’ятий пункту 7 викласти у такій редакції:

“Військові судна та судна Держрибагентства (самохідні - з головними двигунами потужністю менш як 55 кВт, несамохідні - валовою місткістю менш як 80 регістрових тонн, спортивні судна, а також судна та плавзасоби з найбільшою довжиною корпусу до 2,5 метра, крім водних мотоциклів; водні атракціони; дошки для серфінгу, зокрема з вітрилом або приводом; антикварні та історичні судна та їх копії, позначені як такі виробником; каное, байдарки, гондоли і водні велосипеди) технічному нагляду Регістру не підлягають.”;

Таким чином в спорі про потребу і обов'язковість реєстрації каяків, байдарок і каное поставлена жирна точка. Реєстрація не потрібна!

З чим ми вітаємо усіх каякерів, любителів каное і водного туризму загалом! Сподіваємося що це рішення дасть стимул ще стрімкішому розвитку каякінгу в Україні.

Також ми не можемо не помітити, що з відміною реєстрації каное отримало величезну перевагу перед веслувальними човнами.

Що робити якщо ви зустрілися на воді з інспектором річкової поліції котрый "не в курсі"?

Просто запам'ятайте, запишіть або роздрукуйте собі п'ятий абзац пункту 7 "Положення про Регістр судноплавства України" (утверждено Постановлением КМУ № 814 от 8 июня 1998 г.) де чітко записано, что "..каное, байдарки, гондоли і водні велосипеди) технічному нагляду Регістру не підлягають.”.. і побажайте інспекторові щасливої дороги і сім футів під кілем.

До нас також потрапило внутрішнє разяснення з цього питання від Регістра Судноплавства України, за підписом в.о. Генерального Директора, в якому чітко сказано, що каяки і каное, виводяться з-під нагляду Регістра, а також дається коротке визначення термінів "каное", "байдарка", "каяк" та ін.

Не дивлячись на позитивні зміни, ми рекомендуємо усім ознайомиться з правилами користування маломірних судів, а також з Правилами плавання маломірних судів, оскільки скасована лише реєстрація, а не правила плавання.

Також звертаємо вашу увагу на те, що окрім загальних правил існують також місцеві правила плавання для конкретних річок і водойм.

Бажаємо усім приємного проведення часу на воді!

P.S. І не забувайте одягати жилет!

Станом на осінь 2019-го року в Верховній Раді України лежить законопроект 2475а-д "Про внутрішній водний транспорт",  підготовлений до другого читання, яким вже на законодавчому рівні має бути закріплене звільнення від реєстрації усіх маломірних суден довжиною до 20м. Ми очікуємо на прийняття даного закону вже найближчим часом.