Навесні минулого року наш уряд порадував усіх власників маломірних грібних плав-средств постановою, якою відмінялося обов'язкове повідомлення погран-службы при виході на каяку (байдарці або каное) в морі, особливо в прикордонних зонах.

Цією весною любителів веслування і водного туризму порадували ще більше - нарешті те скасована реєстрація каяків, байдарок і каное!

Постанова про відміну реєстрації була прийнята 29 лютого 2012 р. і набуло чинності з 07 березня 2012 року.

Назва цього довгожданого для усіх нас акту як завжди непоказна… Постанова Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. № 157 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 вересня 1997 р. № 1069 та від 8 червня 1998 р. № 814»

Але цей казенний документ стримає в собі такі важливі і такі довгождані для усіх нас рядки:

Підпункт 2 пункти 2 Постанови № 157 свідчить наступне:

2. У постанові Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 р. № 814:

2) у Положенні про Регістр судноплавства України, затвердженому зазначеною постановою:

абзац п’ятий пункту 7 викласти у такій редакції:

“Військові судна та судна Держрибагентства (самохідні - з головними двигунами потужністю менш як 55 кВт, несамохідні - валовою місткістю менш як 80 регістрових тонн, спортивні судна, а також судна та плавзасоби з найбільшою довжиною корпусу до 2,5 метра, крім водних мотоциклів; водні атракціони; дошки для серфінгу, зокрема з вітрилом або приводом; антикварні та історичні судна та їх копії, позначені як такі виробником; каное, байдарки, гондоли і водні велосипеди) технічному нагляду Регістру не підлягають.”;

Таким чином в спорі про потребу і обов'язковість реєстрації каяків, байдарок і каное поставлена жирна точка. Реєстрація не потрібна!

З чим ми поздоровляємо усіх каякеров, любителів каное і водного туризму загалом! Сподіваємося що це рішення дасть стимул ще стрімкішому розвитку каякинга в Україні.

Також ми не можемо не помітити, що з відміною реєстрації каное отримало величезну перевагу перед грібними човнами.

Що робити якщо ви зустрілися на воді з інспектором "ГИМС" котрый "не в курсі"?

Просто запам'ятайте, запишіть або роздрукуйте собі п'ятий абзац пункту 7 "Положення про Регістр судноплавства України" (утверждено Постановлением КМУ № 814 от 8 июня 1998 г.) где четко записано, что "..каное, байдарки, гондоли і водні велосипеди) технічному нагляду Регістру не підлягають.”.. и побажайте інспекторові щасливої дороги і сім футів під кілем.

До нас також потрапило внутрішнє разяснение з цього питання від Регістра Судноплавства України, за підписом в.о. Генерального Директора, в якому чітко сказано, що каяки і каное, виводяться з-під нагляду Регістра, а також дається коротке визначення термінів "каное", "байдарка", "каяк" та ін.

Не дивлячись на позитивні зміни, ми настійно рекомендуємо усім ознайомиться з правилами користування маломірних судів, а також з Правилами плавання маломірних судів, оскільки скасована лише реєстрація, а не правила плавання.

Також звертаємо вашу увагу на те, що окрім загальних правил існують також місцеві правила плавання для конкретних річок і водойм.

Бажаємо усім приємного проведення часу на воді!

P.S. І не забувайте одягати жилет!